Een bloedhete zomerdag maar een mooie wedstrijd
Vandaag was het tijd voor de wedstrijd in Renswoude. Een wedstrijd die al een aantal jaar niet meer op de VTN-agenda staat, waarschijnlijk omdat deze vaak in hetzelfde weekend valt als de wedstrijd in Made. Dit jaar viel de wedstrijd echter een weekje later en is de VTN-pullingcaravaan afgereisd naar het Veluwse dorpje Renswoude. Aan de temperaturen lag het vandaag in ieder geval niet, de thermometer stond op stevige dooi laten we maar zeggen.
De trucks reden voor een andere sleepwagen dan dat ze meestal gewend zijn. Het is dan wat lastiger om een goede afstelling te vinden, maar na een fullpull van de Hulk bleef de sleepwagen staan. Bijna alle andere deelnemers reden daarna een fullpull, alhoewel de ene fullpull gemakkelijker ging als de andere. Helaas gooide een kapotte brandstofpomp bij Just for Fun roet in het eten en deze kon hierdoor helaas ook geen herkansing meer doen.
De sleepwagen werd afgesteld voor de finale en onder andere in verband met het warme weer werd er besloten om het in die 2e run ook defintief weg te zetten.
De Hulk trapt de finale af en moet helaas aan het eind van de run van het gas af om op tijd stil te staan voor de linkse witte lijn. Toch wordt er nog een te kloppen afstand van 107.90 op het scorebord gezet. The Gambler is de volgende deelnemer, deze bijt zich stuk op 88.61m. Dan is het de beurt aan de competitieleider. Vakupuller geeft ook serieus gas maar komt niet verder dan 103.50, een afstand die uiteindelijk goed blijkt voor een 3e plaats. De volgende deelnemer is een thuis-rijder in Renswoude, we hebben het over de gepromoveerde Little King 2.0. De scania die steeds beter gaat lopen zet een afstand neer van 89.68m. Mitas Black Sensation blijft hier net achter met 89.56m. De Manne van Janne moeten hun meerdere erkennen en zetten de sleepwagen op 87.50m. Dan is het de beurt aan MadMen Next Generation, de MAN sleurt er hard aan en komt op 103.10m, goed genoeg voor een 3e plaats tot nu toe. Nu is het de beurt aan de Iron Horse 3.0. De Iveco toert op en sleurt de sleepwagen naar een afstand van 103.57m. Helaas overschrijden zij daarmee net de witte lijn waardoor de afstand vervangen wordt door een diskwalificatie. Rocking Horse gaat er mooi inhangen en sleurt een mooie 6e plaats binnen met een afstand van 95,10m. Onze belgische vrienden rijden hun Crazy Grey Power tot een afstand van 102.84m. Uiteindelijk goed voor een 5e plaats omdat de Renault Magnum van Van Rijswijk slechts 1 cm over deze afstand heen gaat.
Dit was Truckpulling Renswoude! Op naar Cromvoirt waar de pullingcaravaan van VTN op 12 juli neer zal strijken.
Renswoude 5 ton supersport
Wat een warmte! Onvoorstelbaar om met deze hitte überhaupt wat vermogen uit de motoren te “durven” persen. De International Little Rocket zettende proeftrek op een 102 m neer. Daarna starte mcGreen met dezelfde wagen afstelling. Met een vanaf begin onstuimige run door een gat in de baan kwamen zowel McGreen en Mantrol power niet verder als 41m. Aangezien de wagen niet veranderde qua afstelling hoefde Little Rocket niet opnieuw. McGreen kwam het gat ook door in de 2de run en zette hem op een fp neer. Mantrol power bleef helaas hangen bij 47,35m. De finale run werd gereden met een Floating finish. Wederom stuurde Little Rocket om het gat heen en eindigde met een soepele run op 104,22m. Lightning McGreen begon wat onstuimig maar stuurde ook van het gat af en eindigde met de motor op de sloffen op 107,01 en haalde daarmee wederom de 1ste plek. Het verschil word kleiner en de strijd word groter. Op naar Bakel waar de gezonde strijd weer door kan gaan. 8 ton supersport PROMO
Zaterdag middag was het meer iets om met een cocktail ergens langs de waterkant te gaan liggen, dan ergens in de stoffige wei. Maar je leeft voor de sport en regen is ook niks. Dus werd er al puffend (die overalletjes zijn ook niet bepaald luchtig) en enthousiasme de promo klasse gestart. Als eerste was het Murpy’s Law die het spits mocht afbijten, helaas door technische problemen afgesleept voordat er ook wat stof was doen opwaaien. De 2e poging was voor Iveco Schouten. Helaas had de truck nog ergens problemen ontdekt en brak de run af. De 3e poging was voor Mad Mack. De 1e run van Mad Mack was met meer als 80 m nog geen Full pull en aangezien dit eigenlijk het 1e meetmoment was werd er besloten om de sleepwagen wat te verlichten zodat er meer gegadigden zouden zijn op een full pull voor de kwalificatie.
Uiteindelijk hadden Verspui, Veldhuizen, The Powerrr, Double Trouble, Dreamcatcher een mooie full pull in de Kwalificatie. Mad Mack mocht na het aanpassen van het gewicht een 2e pull wagen en de full pull was een feit.
Twister, van keulen en Iveco hadden helaas na 2 pogingen nog geen full pull mogen behalen.
In de finale beet de Mad Mack het spits af, alle trucks zaten binnen een 15m met Verspui als de beste van de avond met een hele dikke 6 cm verschil ten opzichte van Veldhuizen. The Powerrr maakte het podium compleet met de 3e positie. Allemaal van harte gefelicteerd!!
Voor de mooie plaatjes verwijzen we u graag naar de fotograven van dienst, zie link hier op de site. En volg ook vooral de teams op de socials. Deze posten ook regelmatig mooie beelden zodat je het nog eens rustig terug kunt kijken. Maar het liefste zien we jullie gewoon weer allemaal langs de baan in Cromvoirt.