Zomerse Truckavond in Montfoort
Montfoort supersport Top
In Montfoort was het weer een heerlijk avondje truckpulling. Met een mooie baan die er als een biljartlaken bij lag mocht de top klasse hun kunstje vertonen. Team Madmen trapt af met proeftrek. Met een waanzinnig hoge versnelling, raast hij over de baan naar de Full Pull. Na overleg met de wedstrijdleiding, word de sleepwagen iets zwaarder gezet. 2 rempennen zijn er bij geplaatst in de achterste voet van de sleepwagen. Hierna was het de beurt aan Mitas Black Sensation. Ook zij brachten hun Volvo naar de 100 meter lijn. Van Rijswijk volgde, en sloot aan in het rijtje met de Full Pulls. De Vaku Puller moest in de kwalificatie iets van het gas af, om de combinatie binnen de lijnen te houden, maar reed alsnog een Full Pull. Daarna kwam de Hulk ten tonele. Met een overtuigende run werd het hele spul over de 100 meter lijn geparkeerd. Nadat de baan weer geprepareerd was voor de volgende deelnemer, was het de beurt aan de Rocking Horse. Ook hun brachten de scania naar de Full Pull. Toen de ene scania van de baan was, mocht de volgende scania de sleepwagen een ruk geven. Dit maal was het team Little King. Hun kwamen in de 1e kwalificatie niet verder dan 95,86 meter. Omdat na de proeftrek van de Mad Men de sleepwagen zwaarder werd gezet, moesten hun de proeftrek over doen. Met wederom een dikke run schoven hun ook aan bij de lijst voor de finale. Na de Mad Men mocht team Just 4 Fun aanhaken. Met een iets wat te hoge versnellingskeuze kwamen hun stil te staan op 52,25 meter. De rode scania torpedo van team de Gambler noteerde ook een Full Pull. Daarna was het de beurt aan Crazy Grey Power. Met een overtuigende run in 10,32 seconde knalde hun over de 100 meter lijn. Toen kwam de Manne van Janne ten tonele. Met eindelijk de gewenste injectoren in het vooronder werd er opgetoerd, en brachten ook hun de scania naar de Full Pull lijn! Als laatste in de kwalificatie was het de beurt aan de Iron Horse 3.0. Met een run binnen de 10 seconde schoven ook zij aan in de lijst van de finalisten. Daarna kwamen de herkansers. Helaas kwam de Little King in de herkansing ook niet aan de 100 meter lijn. Op 88,27 meter kwam de scania tot stilstand. Helaas zijn zij gediskwalificeerd omdat ze in beide runs een toerenoverschijding hadden. Just 4 Fun lukte het wel in de herkansing om een Full Pull te noteren.
Toen was het tijd voor de finale. Er werd gekozen om de Full Pull lijn op de 100 meter te houden. De Mad Men mocht aftrappen. Wederom werd er een Full Pull gereden. Misschien wel een superfinale deze avond!!
Mitas Black Sensation blijft steken op 88,17 meter. Daarna kwam Team van Rijswijk. De koppeling van de truck had het zwaar vanavond, en strandde op 82,38 meter. De Vaku Puller nam met een Full Pull ook plaats op de lijst voor de Super Finale! De Hulk sloot ook aan bij de Super Finale deelnemers. Toen was het de beurt aan de Rocking Horse. Hun brachten de scania naar 92,34 meter, wat goed was voor een 7e plaats. Just 4 Fun kwam net niet aan de afstand van de Rocking Horse, en moest genoegen nemen met 91,40 meter. De Gambler sprong er net overheen en kwamen tot 93,43 meter. Crazy Grey Power haalde een overtuigende Full Pull, en sloot ook aan bij de lijst voor de Super Finale. De Manne van Janne bleef steken op 87,46 meter. Als laatste in de finale is het de beurt aan Iron Horse 3.0. Met een mooie Full Pull zijn zij de laatste die op de lijst komen voor de Super Finale.
In de Super Finale ging de sleepwagen weer ietsjes zwaarder en werd de baanlengte 120 meter. Mad Men trapte af en kwam stil op 86,10 meter. De Vaku Puller ging over de Mad Men heen en kwam aan 91,36 meter. De Hulk ging ruim over zijn voorgangers heen, en noteerde 97,74 meter op het scorebord op de sleepwagen! Een virtuele podiumplaats. Wat gaat Crazy Grey Power en de Iron Horse 3.0 doen? Na de Hulk kwam de Crazy Grey Power op de baan. De baan had het nodige preparatiewerk nodig na het grote grondverzet van de Hulk. Crazy Grey Power kwam net niet aan de afstand van de Hulk. De grijze volvo kwam stil op 94,77 meter. Als laatste de Iron Horse 3.0. Montfoort trilt op z'n grondvesten tijdens het optoeren van de truck. De Hyproslee weet de Iron Horse 3.0 stil te krijgen op 103,54 meter, maar de turbo moest het wel ontgelden.
1e: Iron Horse 3.0
2e: De Hulk
3e: Crazy Grey Power
Mannen, gefeliciteerd!!
Tot volgende week in Hoogblokland!
Bakwagenklasse
De Snelste Full Pull.
Daar draait het om bij de Bakwagenklasse.
Reden? Een veel leukere wedstrijd, veel meer snelheid en teveel aan overgewicht maakt je geen winnaar.
Want, zo zagen we dat jaren geleden, met 60 ton en een kruipversnelling heb je hier vandaag niets te zoeken.
Verder telt de beste van 2 pogingen, dat maakt dat rijders wat meer kunnen spelen met de versnellingskeuze.
Vanwege het relaxte wegrijden en het sparen van de koppeling, wordt de tijdsmeting pas gedaan 1,5 meter vanaf de startlijn.
Het normaal als beladen vrachtwagen op gang brengen van het spul, is hier heilig! Maandag moeten de auto's weer aan het werk!
En zo gingen om 18:30 uur de lokale rijders van start.
De eerste poging was flink raak. Holland Utrecht reed een luchtbalg naar de vaantjes en ook de sleepwagen had grote moeite om de achteruitversnelling te vinden. Een sensor defect, het veiligheidsysteem greep in.
OK, na enig aarzelen stond de Hyproslee ook klaar om een paar deelnemers over de baan te rijden en daar bleek wel een flink zwaardere afstelling in te zitten.
De Black Fury kreeg het weer gerepareerd en de laatste ronde is daar weer volledig weggedraaid.
Onder de deelnemers was het plezier er niet minder om. Steeds meer zie je ze professionaliseren, er wordt gestoeid met gewicht, trekhaken en bandenspanning.
Vanwege de snelheid is een handmatige versnellingsbak wel iets handiger en precies daarom wist Gerco Kok op de Scania R500 van Buiten en Duikers de wedstrijd te winnen!
Gevolgd door 2 trouwe deelnemers van Jan van Dam uit Oudewater. Och, wat hebben die zitten puzzelen om toch maar weer de beste resultaten te halen, ze zijn aardig fanatiek!
Arie Boer was ook weer ten tonele, nu met een gloednieuwe DAF XG+ met alles d'r op en d'r aan. Maar ook hij moest aan de automaat met toch wel een hele nette score!
Holland Utrecht met Rob Scherpenzeel achter het stuur kreeg zijn auto nog enigszins gerepareerd met behulp van wat houtblokken en heeft nog een tweede poging ondernomen. Met in de laatste ronde een matig resultaat, aangezien de beste van 2 pogingen telt,
En dan de twee slachtoffers van de sleepwagenwissel. De Volvo's van Peter Kastelein. Nog last van de zware afstelling van de Hyproslee wisten ze in de tweede ronde nog eigenlijk niet wat nou de beste afstelling zou zijn.
Toch zijn de heren Kastelein en Brak dik tevreden, want het is toch wel spektakel en brengt machtig veel plezier!
8,5 ton Trucks XL
Zes trucks stonden aan de start in Montfoort voor de klasse 8,5 ton Trucks XL. In de eerste run behaalde iedereen een Full Pull, en ook in de finale reed de hele groep opnieuw naar de 100 meter, waardoor een superfinale nodig was.
In de beslissende ronde pakte HortiPower, de overwinning met 114,74 meter. Team Iveco Eurostar, werd tweede met 106,94 meter, op de voet gevolgd door Los Hermanos, met 106,53 meter. Super Diesel, eindigde op de vierde plek met 103,68 meter, gevolgd door Keep on Fighting, met 102,38 meter. Betuwe Puller, sloot de top zes af met 97,61 meter.
5 Ton Supersport
Na een aantal reparaties aan de sleepwagen mochten we met de 5 tons klasse starten
na een baan met veel grip en een sleepwagen die we niet vaak hebben mocht lighting Mcgreen het spits afbijten waar ook meteen bleek dat er flink gewerkt moeste worden
in de eerste run verslikte mantrol power zich in de sleepwagen waardoor deze niet volledig op turbodruk kwam,, maar alle drie de trucks hadden geen fullpull in de 1e doorkomst,
dan de kleine dingen aanpassen voor de 2e run,,
little rocket 2.0 had dat het beste voor elkaar en ingeschat zei reden naar een keurige 1e plaats met een afstand van 83.68 mantrol power werdt 2e met 78.80meter en lightning mcGreen moest genoegen nemen met 74.19.
we gaan de nodige checks uitvoeren en dan gaan we in hoogblokland de strijd weer aan met elkaar.
Verslag Promo vrijdag 8 augustus
Vanavond mochten we de rijden in Montfoort. Hier mogen we voor de sleepwagen the Black Fury.
De proeftrek werd gereden door Veldhuizen met een pittig afgestelde sleepwagen, welke hierbij full pull reed. De sleepwagenafstelling blijft zo staan en de beurt is aan de Power, deze reed ook full pull.
The redmadness was de volgende aan de sleepwagen en reed 93,70 meter. Ook team van Keulen was er klaar voor, helaas pakte deze een te enthousiaste versnelling en stopte op de 32,92 meter. Iveco schouten mocht laten zien dat hij dit anders zou doen, zij reden 85,40 meter. Vervolgens was verspui aan zet, helaas ging dat niet zoals gepland en strande zij bij de 64,24 meter. Hierna mochten de Belgen laten zien wat zij kunnen. De twister rijd hier 86,95 meter. De madmack stond voor de sleepwagen en reed 97,84 meter. Team double trouble reed full pull en als ene laatste reed the dreamcatcher de 98,05 meter.
En als laatste team Van dijk en reed 87,25 meter. Als bij rijder reed team Versteeg 83,46 meter.
Helaas kon verspui in de herkansing niet aanhaken door koppelingsproblemen, deze hopen zij voor de thuiswedstrijd in Hoogblokland weer gemaakt te hebben.
In de herkansing reed helaas verder niemand een full pull waardoor na de herkansing door gingen naar de finale met Double trouble, the power en team Veldhuizen.
Eindstand finale :
3 Veldhuizen met 96,46 meter.
The power en double trouble beide de full pull.
Nadien rijden double trouble en de powerr de superfinale tegen elkaar met een langere ketting en een baan van 130 m. Met als eindstand:
1 the power met 87.71 meter
2 double trouble met 79,35 meter.
Een mooie zomerse wedstrijd met een mooie uitslag! Op naar de volgende wedstrijd in Hoogblokland.