De uitslagen zoals nu bekend.
Vrijdagavond was de route richting het ,altijd zonnige ,zuidelijk gelegen Alphen waar ook al vele jaren STTA hun jaarlijkse truck en tractorpulling organiseerd.
Op weg er naartoe is het al vaker gebeurd dat we regen hadden, zo ook deze keer,maar gelukkig was dat snel voorbij en lag er een lekker baantje te wachten.
Samen met de Basrijs sleepwagen voor de supersport trucks beloofde het een mooie wedstrijd te worden .
In de kwalificatie ging Just for fun als 1e van start met een iets te lichte sleepwagenwagen waardoor de sleepwagen zwaarder word gezet en Just for fun 6 plaatsen later over moet.
vervolgens rijden alle deelnemers een fullpull alleen Little King heeft daarvoor een herkansing nodig.
In de finale die volgt weten 6 trucks zich te plaatsen voor een super finale, waaronder Madmen die de problemen die er tijdens de finale waren op tijd weet te fiksen en zo ook meegaat.
In de superfinale gaat van Rijswijk als 1e van start en plaatst de vlag op 82,06 gevolgd door de Iron horse 3.0 die door start problemen geen kans ziet een run te maken.
Vervolgens gaat Crazy grey van start en plaatst de vlag aan de andere kant van de wereld op 111,91 ,een afstand waar de rest van deelnemers zich op stuk bijt.
Waardoor het podium gevuld word met Crazy grey op de 1e plaats gevolgd door De Hulk op de 2e plaats met 104 rond en Madmen die goed is voor de 3e plaats met 102,96. De Vakupuller valt met 96,24 net buiten het podium op plaats 4 gevolgd door van Rijswijk met plaats 5
De Iron horse 3.0 eindigd op plaats 6 maar weet na de wedstrijd,BUITEN mededinging, toch nog een 109 op de klok te zetten.
Met deze uitslagen heeft Crazy grey zijn positie nog verder versterkt voor het kampioenschap
Promo Klasse
Vrijdagavond 29 september. Na toch wel de hele dag het weerbericht in de gaten te hebben gehouden vanwege de dreigende regenval is het gelukkig de gehele avond droog gebleven. De banen lagen er mooi bij en ook de hele ruime parking voor de trucks lag er netjes bij.
Om 20u. is er begonnen met wegen, maar doordat de Landbouw 9 ton en de Boerensport 5,5 ton wat uit zijn gelopen is de proeftrek een half uurtje later dan gepland, om 21u., gestart.
Team van Keulen gaf voor de promoklasse de aftrap door de proeftrek te doen voor de sleepwagen de Power Breaker. Al vanaf de start begon de achteras van de DAF te stuiteren en werd besloten om de trek af te breken om erger te voorkomen. Helaas moest er toch wel een tractor aan te pas komen om de truck van van Keulen terug te slepen.
Er is besloten om de sleepwagen wat lichter te zetten en door de Scania van het Team Twister is de wedstrijd afgetrapt. Deze zette een afstand neer van ruim 95 meter. Zou de sleepwagen dan toch nog te zwaar staan? Team Veldhuizen liet duidelijk zien dat dit toch zeker niet het geval was want ze sleepte de sleepwagen bijna over de dijk heen aan het einde van de baan! Ook alle andere teams haalden met redelijk wat gemak de Full Pull.
Verspui verzorgde tijdens het optoeren met de nodige klappen en vlammen uit de uitlaat nog voor spektakel en dat was dan ook genieten voor het publiek wat in ruime getalen langst beide banen stond. Na de Volvo van Joosi Trans was het nogmaals de beurt aan van Keulen die ondertussen de DAF weer hadden klaargemaakt voor de eerste poging van de kwalificatie. Helaas moest door het springen van de achteras de trek weer worden afgebroken. Team Twister volgde voor een tweede kans en kwam met de hakken over de sloot toch nog op een Full Pull. Van Keulen probeerde het hierna nog een keer, maar ook deze poging moest worden afgebroken. Hopelijk wordt het euvel gevonden voor hun thuiswedstrijd in ’s Heerabtskerke die ze morgen moeten rijden.
Op van Keulen na zijn alle trucks door naar de finale en hiervoor is de sleepwagen zwaarder gezet. De Iveco van Veldhuizen begon bij de start al te deinen en dat wordt er dan gedurende de trek niet beter op. Na 55 meter besloten ze de gas dicht te trekken om schade aan de truck te voorkomen. Nadat de Iveco van Schouten en de MAN Red Madness met iets te veel gemak de Full Pull haalden is gevraagd om de Power Breaker wat zwaarder af te stellen door wat meer mes te geven en de afstand te verleggen naar 120meter. Technisch is dit nog niet zo eenvoudig voor een sleepwagen om het gewicht gedurende de run zodanig te verdelen dat iedereen goed kan starten, maar dat de sleepwagen de trucks toch stil kan krijgen. Na overleg met de Power Breaker en de teams is afgesproken een afstelling te gaan uitproberen waarbij het gewicht er vroeg in komt. Dit om de trucks toch stil te krijgen voor de 120 meter. De Dreamcatcher zal de eerste officiële trek van de finale gaan rijden met deze afstelling. Deze afstelling blijkt niet te gaan werken en er zat dan ook niets anders op dan de wedstrijd om te zetten naar een demo.
Hieruit blijkt maar weer hoe ver de trucks uit de Promo klasse zich hebben ontwikkeld. Het wordt voor de sleepwagens dan ook een steeds grotere uitdaging om de trucks uit deze klasse stil te krijgen.
Volgende stop Streekdagen Meeuwen op 5 september!!